Založ si blog

Hodnota knihy

Stála som v knižnici a hľadala knihy. Nevedela som aké. Nevedela som názov. Nehľadala som autora ani žáner. Hľadala som to, čo ma zaujme. Hľadala som myšlienku. Chcela som len jedno, aby mala kniha hodnotu. Nič viac. Jednoduchú myšlienku, niečo, čo ma zaujme, niečo, čo vyvráti moje myslenie, niečo, čo ma donúti zmeniť názor. Hľadala som smiech a plač zároveň. Prešla som desiatky kníh. Knihy, ktoré boli staré, romantické novely, skutočné príbehy, knihy známych osobností či obyčajné úvahy. V tom zmätku množstva kníh som chytila do ruky jednu – malú, nevýraznú, s celkom otrepaným názvom, ktorý chcel jednoznačne zaujať. Musela som sa zastaviť. Ani neviem prečo, venovala som jej pozornosť. Až príliš veľkú. Opis knihy na zadnej strane obalu bol vcelku nudný, každodenný, nenápadný. Aj tak ma prinútil prečítať prvú stranu. Zastavila som sa. Bola to presne tá kniha, ktorá ma podstatu, ktorá ma myšlienku, ktorá rozmýšľa a ktorá dokáže niečo odovzdať. Bola to presne tá kniha, ktorú som hľadala. Celkom neznámy spisovateľ David Foenkinos vystihol a dal na papier presne to, čo si myslím každý deň. Vyjadril presne tie pocity, tie myšlienky, tie problémy a strach, ktorý ovládal aj mňa. Bolo to úžasné. Stála som tam, medzi stovkami kníh, s malou bielou knihou a usmievala sa ako blázon. Oči sa mi leskli od dojatia a ja som pocítila nový pocit, že v tomto všetkom nie som sama. Ani doteraz som nebola sama ale bola som sama v tom kruhu myšlienok. Bolo úžasné ako to autor knihy vystihol, jeho štýl písania, slovo po slove som bez dychu hltala, bolo to také jednoduché a pútavé zároveň.

 

,,Mám pocit, že smrť na mňa neustále striehne jedným okom. Každému z mojich skutkov je súdené, aby ho skúmala akási nadprirodzená sila, sila, ktorá určuje moju budúcnosť. Žijem a neprestajne myslím na to, že jedného dňa umriem. Čerpám z toho mnoho pozitívneho, najmä to, že si vychutnávam každú prežitú chvíľu: som schopný aj v tých najmizernejších zážitkoch nachádzať niečo sympatické. Napríklad, spotený v tlačenici v metre si poviem, aké šťastie, že som nažive. A tak je to aj s mojimi citovými vzťahmi. Milujem a tŕpnem, aby som nič nepokazil. Keď sa prebudím vedľa ženy, obdivujem jej ucho a pokúšam sa uchovať si v duchu v duchu výnimočnosť tej chvíle. Viem, že jedného dňa budem nehybne ležať tvárou v tvár smrti a zostanú mi už len spomienky na zmyselnosť.“

Detstvo

08.04.2015

Občas sa mi cnie za tými vzdialenými časmi, občas znova cítim ten známy a neznámy pocit, znova som dieťaťom. Cnie sa mi za ním, o to viac, že to, čo som kedysi zažívala si už nebudem môcť zopakovať prostredníctvom mojich detí, detí priateľov, našich detí. Už to znova neuvidím. Vraciam sa. Nikde nevidím žiadne mobily, žiadne počítače,notebooky, tablety, smartfóny [...]

Zvrátená doba

26.12.2014

Príde mi to zvláštne. Táto doba, ľudia, priority. Hej, viem, všetci sa dnes odvolávajú na zlú dobu, každý vyhlasuje, že toto je najhoršia doba, že niekedy tak nebolo. Ale bolo. A ešte horšie. Boli vojny, hlad a nespravodlivosť ešte väčšia ako dnes. Ale čo ma naozaj udivuje sú tie dnešné priority. Akí blbí sú ľudia. Neustále vyhlasujú, že vzhľad nie je dôležitý, [...]

Prerušený kruh

26.12.2014

Niekedy je naozaj úžasné aké pocity dokáže vyvolať kniha, film. Keď dočítam knihu a potom dlhú chvíľu len tak sedím a premýšľam. Pozerám do prázdna, nevnímam okolie, dojatá, s úsmevom, s plačom. Niekedy zanechá dojem aj film, dokáže dať niečo do života. Keď som si prezerala filmy, tie blbé americké otrepané filmy bez myšlienky, absolútne nereálne, skreslené [...]

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Zakladateľ kryptomenovej burzy FTX ide na 25 rokov do väzenia, klientov obral o 10 miliárd dolárov

28.03.2024 17:13, aktualizované: 17:41

Americká justícia označila prípad za jeden z najväčších podvodov v americkej histórii.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 11548x
Priemerná čítanosť článkov: 1650x

Autor blogu

Kategórie