Založ si blog

Každý deň

Aké krásne sú citáty o živote. Každý nám prízvukuje, že by sme mali žiť práve tu a teraz, bez myšlienok na budúcnosť. Mali by sme si vychutnávať každú chvíľu života, mali by sme byť milý, usmievavý a užívať si dnešok tak akoby to bol posledný deň. Napohľad naozaj krásne a dojímavé citáty. Po ich prečítaní si snáď každý vstúpi do svedomia a narýchlo zhodnotí svoj bežný priemerný život smrteľníka, svoje nešťastné rána, nekonečné hádky, podráždenosť a premrhanú polovicu života v škole a práci. No úprimne, čo sa dá na tom všetkom zmeniť? To užívanie života znie síce naozaj pekne a lákavo, no človek musí pracovať, musí zažívať tie rána, keď von prší. Človek musí platiť účty, musí myslieť na to, ako vyžije z podpriemerného platu, ako uživí seba či rodinu, ako si kúpi jedlo. A pri tomto všetkom sa len ťažko dá riadiť tými vymyslenými citátmi slávnych a bezstarostných ľudí, ktorí mali na to, aby riešili hlbšie podstaty. A tak sa stáva každý deň každým dňom. Stáva sa dňom bez podstaty, bez adrenalínu, bez zážitkov, bez hlbšieho naplnenia. Prežívam dni pochmúrne, sivé, nejasné, rovnaké. A napodiv sa mi tie dni páčia. Páči sa mi pocit, keď prídem domov, spravím si čaj, sadnem si, prečítam si knihu, vidím mojich blízkych, môžem sa im zdôveriť, vyrozprávať. Ak by to mal byť posledný deň môjho života tak áno, bola by som minimálne sklamaná, nebudem predsa tvrdiť, že vylihovanie na sedačke medzi štyrmi stenami je presne to po čom som celý život túžila. Ale aj to má niečo do seba. Prišla som na to, že všetko má niečo do seba, ak chceme. Je zvláštne, že to všetko je len a len o myslení. Pretože ak sme šťastný, tak je jedno kde, kedy, ako, prečo. Ide len o ten stav mysle, o nič viac.

Detstvo

08.04.2015

Občas sa mi cnie za tými vzdialenými časmi, občas znova cítim ten známy a neznámy pocit, znova som dieťaťom. Cnie sa mi za ním, o to viac, že to, čo som kedysi zažívala si už nebudem môcť zopakovať prostredníctvom mojich detí, detí priateľov, našich detí. Už to znova neuvidím. Vraciam sa. Nikde nevidím žiadne mobily, žiadne počítače,notebooky, tablety, smartfóny [...]

Zvrátená doba

26.12.2014

Príde mi to zvláštne. Táto doba, ľudia, priority. Hej, viem, všetci sa dnes odvolávajú na zlú dobu, každý vyhlasuje, že toto je najhoršia doba, že niekedy tak nebolo. Ale bolo. A ešte horšie. Boli vojny, hlad a nespravodlivosť ešte väčšia ako dnes. Ale čo ma naozaj udivuje sú tie dnešné priority. Akí blbí sú ľudia. Neustále vyhlasujú, že vzhľad nie je dôležitý, [...]

Prerušený kruh

26.12.2014

Niekedy je naozaj úžasné aké pocity dokáže vyvolať kniha, film. Keď dočítam knihu a potom dlhú chvíľu len tak sedím a premýšľam. Pozerám do prázdna, nevnímam okolie, dojatá, s úsmevom, s plačom. Niekedy zanechá dojem aj film, dokáže dať niečo do života. Keď som si prezerala filmy, tie blbé americké otrepané filmy bez myšlienky, absolútne nereálne, skreslené [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 11570x
Priemerná čítanosť článkov: 1653x

Autor blogu

Kategórie