Založ si blog

Len vnímaj

Ak sa nebojíme každý deň zaspať, nemali by sme sa báť umrieť. Smrť je spánok, spánok naveky. Predstava, ktorá ma desí. Je to na mňa až príliš kruté. Nepamätám si, čo bolo pred mojím narodením, preto si nebudem pamätať ani to, čo bude po smrti. Niekedy si namýšľam, že je to len film, že sa zobudím a ja sa zase ocitnem vo večnosti. No až príliš často precitnem a uvedomím si, že to nie je žiaden horor ani sci-fi, je to realita. Zovrie mi srdce a zrýchli sa mi tep. Cítim sa zvláštne, akoby to malo prísť teraz. Asi nie je normálne rozmýšľať v rannej mladosti nad koncom, no nemôžem si pomôcť. Tak veľmi by som sa chcela zobudiť s istotou, že po smrti ma čaká niečo nové, krajšie.

Stále sa bojíme. Bojíme sa povedať náš názor, pocit, to, že niekoho milujeme, to, že s niečím nesúhlasíme. A pritom, čo je to v porovnaní so smrťou? Je to vlastne nič. Kedy to chceme povedať ak nie teraz, v tejto chvíli.

Chcem sa tešiť. Chcem vnímať mojich blízkych. Chcem vnímať každú sekundu. Je taká vzácna. Uvedomenie si, že večnosť nie je pre nás , je až príliš bolestivá. Rozhovory s rodinou ma hrejú pri srdci, ako rýchlo môžeme byť minulosťou. Chcem sa prestať báť a začať vnímať, len vnímať. Všetko je len stav, všetko je dočasné, všetko je pominuteľné. Ako veľmi bolia tieto slová. Neviem, či sa s nimi niekedy zmierim. Som len kvapka, kvapka v mori, súčasť obrovského sveta, miliardy ľudí. Som súčasťou 15 miliárd rokov a nepatrná časť biliónov ľudí. Je to zvláštne. Napokon, každý z nás si myslí, že je niečo viac.

 

Chcem viac. Viac od ľudí, viac od vzťahov, viac od lásky, viac od rodiny. Každý chce, čo najviac zo všetkého, každý chce len to najlepšie pre seba. No pritom každý tvrdí že šťastie iných je prednejšie. Prečo je také ťažké priznať pravdu? Asi preto, že lož znie krajšie.

Detstvo

08.04.2015

Občas sa mi cnie za tými vzdialenými časmi, občas znova cítim ten známy a neznámy pocit, znova som dieťaťom. Cnie sa mi za ním, o to viac, že to, čo som kedysi zažívala si už nebudem môcť zopakovať prostredníctvom mojich detí, detí priateľov, našich detí. Už to znova neuvidím. Vraciam sa. Nikde nevidím žiadne mobily, žiadne počítače,notebooky, tablety, smartfóny [...]

Zvrátená doba

26.12.2014

Príde mi to zvláštne. Táto doba, ľudia, priority. Hej, viem, všetci sa dnes odvolávajú na zlú dobu, každý vyhlasuje, že toto je najhoršia doba, že niekedy tak nebolo. Ale bolo. A ešte horšie. Boli vojny, hlad a nespravodlivosť ešte väčšia ako dnes. Ale čo ma naozaj udivuje sú tie dnešné priority. Akí blbí sú ľudia. Neustále vyhlasujú, že vzhľad nie je dôležitý, [...]

Prerušený kruh

26.12.2014

Niekedy je naozaj úžasné aké pocity dokáže vyvolať kniha, film. Keď dočítam knihu a potom dlhú chvíľu len tak sedím a premýšľam. Pozerám do prázdna, nevnímam okolie, dojatá, s úsmevom, s plačom. Niekedy zanechá dojem aj film, dokáže dať niečo do života. Keď som si prezerala filmy, tie blbé americké otrepané filmy bez myšlienky, absolútne nereálne, skreslené [...]

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 11566x
Priemerná čítanosť článkov: 1652x

Autor blogu

Kategórie