Založ si blog

Strach

Smrť. Súčasť nášho života. Jediná spravodlivosť na tomto svete. Niečo, čo nemôžeme ovplyvniť ani zastaviť.

Nie je to smutné? Denne stretávam stovky ľudí, vysmiatych, energických, tváriacich sa, že život sa nikdy neskončí. Ľudí bez vrásky, bez starosti, bez náznaku pochmúrnych myšlienok. Len ja sa v tom dave zastavím a zamyslím. Nad týmto všetkých. Nad zmyslom dní, ktoré plynú ako voda. Nad tým, prečo tu vlastne sme. Či sme len hmota, pár kostí a koža.

Denne riešime malichernosti. Denne sa pozeráme do zrkadla, kontrolujeme, či vyzeráme dosť príťažlivo, rozčuľujeme sa pre nič, vstávame s nechuťou a nevôľou, sme podráždení, unavení a neľudskí. A každý z nás si myslí, že to bude trvať večne. Že všetko, čo prežívame, budeme prežívať vždy. No nebudeme. Je isté, že nebudeme. Predstava môjho tela ako leží niekde pod zemou, bez života, bez úsmevu, bez energie ma desí. Sú to naozaj pochmúrne myšlienky, možno pesimistické. Ale je to holá realita a tá istota ma skľučuje.

Milujem moje rána. Keď vstanem, som síce ospalá a mám sto chutí vrátiť sa do teplej a vyhriatej postele ale mám ich rada. Keď si spravím kávu, ktorá rozvoniava po celom byte. Keď sa ráno maľujem pri zrkadle, hodiny stojím pred skriňou a rozmýšľam, čo na seba. Keď preberáme s mamou malichernosti. Keď pozeráme televízor. Keď si zapálim sviečky, prečítam knihu, uvarím čaj. Sú to tie jednoduché no krásne chvíle, ktoré nám život ponúka. A ja ich tak veľmi nechcem stratiť. Možno je to tým, že so šťastná, že prežívam pekné obdobie. Alebo tým, že mám 18, prelomový vek. No to všetko ma tak desí, nič ma nedesí viac, ako ničota. Bojím sa toho, že zavládne nič, ticho, samota, bezvedomie. Najhoršie je, že to je to, čomu dnes najviac verím.

Detstvo

08.04.2015

Občas sa mi cnie za tými vzdialenými časmi, občas znova cítim ten známy a neznámy pocit, znova som dieťaťom. Cnie sa mi za ním, o to viac, že to, čo som kedysi zažívala si už nebudem môcť zopakovať prostredníctvom mojich detí, detí priateľov, našich detí. Už to znova neuvidím. Vraciam sa. Nikde nevidím žiadne mobily, žiadne počítače,notebooky, tablety, smartfóny [...]

Zvrátená doba

26.12.2014

Príde mi to zvláštne. Táto doba, ľudia, priority. Hej, viem, všetci sa dnes odvolávajú na zlú dobu, každý vyhlasuje, že toto je najhoršia doba, že niekedy tak nebolo. Ale bolo. A ešte horšie. Boli vojny, hlad a nespravodlivosť ešte väčšia ako dnes. Ale čo ma naozaj udivuje sú tie dnešné priority. Akí blbí sú ľudia. Neustále vyhlasujú, že vzhľad nie je dôležitý, [...]

Prerušený kruh

26.12.2014

Niekedy je naozaj úžasné aké pocity dokáže vyvolať kniha, film. Keď dočítam knihu a potom dlhú chvíľu len tak sedím a premýšľam. Pozerám do prázdna, nevnímam okolie, dojatá, s úsmevom, s plačom. Niekedy zanechá dojem aj film, dokáže dať niečo do života. Keď som si prezerala filmy, tie blbé americké otrepané filmy bez myšlienky, absolútne nereálne, skreslené [...]

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 11564x
Priemerná čítanosť článkov: 1652x

Autor blogu

Kategórie